به گزارش قدس آنلاین، ابوالحسن حقیقی درخصوص تکالیف نوروزی دانشآموزان بیان کرد: در چند سال اخیر، تکالیف نوروزی برای دانشآموزان برداشته شده و طرح «عید و هنر و داستان» در ایام نوروز برای دانشآموزان ابتدایی اجرا خواهد شد که اجرای طرح «عید و هنر و داستان» در سالهای پیش از کرونا، به گونهای بود که دانشآموزان در سفرهای نوروزی خود مشاهدهها، عکس و تصویرها، همچنین خاطرات سفر خود را، به رشته تحریر در میآوردند، اما در حال حاضر دانشآموزان میتوانند در فضای مجازی اثری را تولید و خلق کنند؛ به عنوان مثال میتوانند یک فیلم یا قصهای را طراحی کرده و آن را در فضای مجازی بارگذاری کنند. هدف از اجرای این کار، تقویت مهارت خواندن، نوشتن، گوش کردن و نهایتا تقویت مهارت حساب کردن است.
وی درخصوص نقش والدین و معلمان جهت جلوگیری از افت یادگیری در آموزش مجازی اظهار کرد: با توجه به نتایج تحقیقاتی که در سطح کشور و دنیا انجام شده، بیشترین آسیب آموزش مجازی، متوجه دانشآموزان ابتدایی و نوآموزان پیشدبستانی است که این تحقیق برای جلوگیری از آسیبهای ناشی از آموزش مجازی، توصیه میکند خانوادهها درجریان آموزش، از دانشآموز حمایت کنند؛ به عنوان مثال والدین میتوانند در منزل، فضایی را به وجود آورند که دانشآموزان بتوانند گفتوگوهای تعاملی بین خانه و مدرسه داشته باشند و زمینه افزایش مشارکت دانشآموزان را فراهم کنند که انجام این کار، کارایی آموزش و اثربخشی آن را بیشتر میکند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: همچنین خانوادهها میتوانند، در آموزش رعایت پروتکلهای بهداشتی به فرزندانشان، ما را کمک کنند؛ زیرا اولویت اول آموزش وپرورش حفظ سلامت کودکان این سرزمین و بعد آموزشها و برنامههای رسمی است؛ بنابراین والدین هم در آموزش مسائل بهداشتی به فرزندان خود و هم در آموزشها و برنامههای درسی میتوانند کمککننده باشند. ما در ایام کرونا و آموزش مجازی تنها با حمایت خانوادهها و معلمان از آموزش مجازی دانشآموزان است که میتوانیم اهداف یادگیری و برنامهی درسی را در سطح دانشآموزان محقق و اجرایی کنیم.
منبع: ایسنا
انتها ی خبر/
نظر شما